Een inkijkje in het proces van ontwerp tot levering
Als je onze blogs al langer leest, is dit vast geen nieuws voor je: wij geloven dat een goed ontworpen verpakking niet alleen producten beschermt, maar ook een krachtig communicatiemiddel kan zijn! We zouden dan ook iedereen aanraden om je verzendmaterialen te voorzien van een persoonlijke bedrukking. We snappen dat het bedrukken van producten de nodige vragen oproept. Hoe ziet het proces er eigenlijk uit, en welke mogelijkheden zijn er om je eigen verpakking te ontwerpen? In deze blog nemen we een kijkje!
Stap 1: het ontwerp
Of je nou een gepersonaliseerde tas, vloeipapier of verzenddoos wilt bestellen, bij ons kan het allemaal. Een groot deel van onze producten zijn te bedrukken! Kies het gewenste product in een passende kleur, vink de juiste hoeveelheid en kleur van de opdruk aan, dit kan eenvoudig via het bestel menu. Tot slot laat je weten hoe je het logo wilt opsturen: je kunt ervoor kiezen om het logo direct te uploaden, of achteraf naar ons te mailen. De bedrukking ontvangen we graag in een vectorbestand. Dit bestandstype is namelijk geschikt om te vergroten en te verkleinen, zonder dat de kwaliteit verloren gaat. Via onze website vind je de nodige tips om te checken of jouw bestand een vectorbestand is!
Stap 2: look & view
Zodra jouw bestelling is afgerond en we jouw gewenste opdruk ontvangen hebben, gaat onze grafische afdeling aan de slag met het maken van een look & view. Dit is een digitaal voorbeeld waarin te zien is hoe het bedrukte product uiteindelijk zal worden. Voor jou als klant is dit hét moment om eventuele foutjes door te geven, aangezien de opdruk nu nog gewijzigd kan worden.
Stap 3: naar de drukker!
Is de look & view helemaal goedgekeurd? Yes, dan kan het product naar de drukker! Bijna alle producten worden inhouse geprint, beneden in ons magazijn. Zoals je in deze blog al hebt kunnen lezen bedrukken we met 3 verschillende technieken: zeefdruk, digitale druk of hot foil bedrukking. Welke bedrukking er gebruikt wordt hangt af van het product! Bij het bedrukken blijven altijd medewerkers betrokken die direct controleren of alles goed gaat.
Stap 4: het verpakken
Als Leen en Annemarie van de print/druk afdeling klaar zijn, komen onze collega’s van de logistiek in actie. Jouw bestelling wordt netjes verpakt, zodat deze veilig en snel geleverd kan worden! De levertijd van de meeste bedrukte producten op onze website varieert van circa 5 tot 10 werkdagen. De levering van producten die niet door onszelf bedrukt kunnen worden, duurt soms circa 5 weken. Dit staat altijd duidelijk bij het product vermeld. Houd hier dus rekening mee als je bestelt!
Stap 5: de verzending
In onze webshop kun je ervoor kiezen om jouw producten te laten verzenden met DPD of DHL. Deze postbedrijven komen de bestellingen ophalen in ons magazijn en leveren deze meestal een dag later uit. Wil je je bestelling liever komen ophalen? Ook dat is mogelijk. Ons magazijn is gevestigd in Nijmegen! Geef dit dan aan bij het bestellen van producten, dan krijg je een seintje zodra de producten klaarliggen om op te halen.
Stap 6: blije jij!
Tenminste, dat hopen wij! Klanttevredenheid staat bij ons voorop en daarom streven we naar perfectie in elk aspect van onze dienstverlening. Mocht er onverwachts iets mis zijn met je bestelling, staat onze klantenservice voor jou klaar om gezamenlijk naar een passende oplossing te zoeken.