Goede voornemens voor het nieuwe jaar: efficiëntie en personalisatie
Een nieuw jaar vraagt om nieuwe voornemens. Met de feestdagen achter de rug is het tijd om na te denken over jouw doelen voor het nieuwe jaar. Deze doelen bestaan niet alleen op persoonlijk vlak, ook op zakelijk gebied zijn er vele kansen! Voor webshops, fysieke winkels en magazijnen is het dé tijd om na te denken over verbeteringen in efficiëntie, duurzaamheid en klantervaring. Ben je afgelopen jaar tegen dingen aangelopen maar heb je nog niet de tijd gehad of moeite genomen om dit te verbeteren? Dit is het moment! Hierbij 7 goede voornemens ter inspiratie!
1. Optimaliseer opslag met de juiste verpakkingen
Efficiënt ruimtegebruik in het magazijn kan je veel tijd en geld besparen. Kies verpakkingsmaterialen die niet alleen je producten goed beschermen, maar ook stapelbaar en ruimtebesparend zijn. Kartonnen dozen in verschillende formaten zijn essentieel voor het efficiënt verpakken van al jouw producten, maar kartonnen dozen met rillijnen zijn op maat te maken voor allerlei maten producten. Je hebt dan minder verschillende soorten dozen nodig om jouw pakketten te verzenden. Dat betekent minder stapels dozen in jouw magazijn! Gebruik daarnaast opvulmateriaal dat je voor meerdere doeleinden kunt gebruiken, zoals noppenfolie voor het vullen van loze ruimtes en het beschermen van producten.
2. Investeer in duurzame en gepersonaliseerde tasjes
Duurzaamheid is een groeiende trend, en steeds meer klanten verwachten milieuvriendelijke oplossingen. Overweeg daarom om duurzame papieren of katoenen tasjes te gebruiken in plaats van plastic. Gepersonaliseerde tasjes met jouw logo kunnen daarnaast zorgen voor een grotere merkherkenning en klantenbinding. Een simpele investering in gepersonaliseerde verpakkingsmaterialen, zoals bedrukte tassen of stickers, kan een groot verschil maken in hoe jouw merk wordt ervaren. In ons assortiment vind je allerlei producten die je kunt laten bedrukken, we helpen je graag op weg!
3. Verhoog efficiëntie met slimme verpakkingsopties
In een tijd waarin online shoppen het nieuwe normaal is, is het als bedrijf belangrijk om te kiezen voor de juiste verpakkingsopties. Dit kan je orderverwerkingsproces flink versnellen. Zelfklevende verzendzakken zijn bijvoorbeeld een uitstekende keuze voor kledingwinkels, omdat ze eenvoudig en snel te sluiten zijn. Deze zakken nemen weinig ruimte in en zijn ideaal voor webshops die met veel kleine pakketten werken. Brievenbusdoosjes zijn ook zo’n slimme optie. Ze nemen weinig ruimte in, de verzendkosten zijn lager en de ontvanger hoeft niet thuis te blijven om het pakketje in ontvangst te nemen.
4. Maak klantervaring persoonlijker
Personaliseer je verpakkingen met bedankkaarten of bedrukt tape met een leuke tekst. Een persoonlijke touch in de verpakking kan de klanttevredenheid vergroten en ervoor zorgen dat je winkel herinnerd wordt. De klant begint namelijk een verbinding te voelen met jouw bedrijf wanneer er een persoonlijke boodschap wordt toegevoegd. De ontvanger voelt zich namelijk gezien en weet dat er zorgvuldig aandacht is besteed aan het pakketje. Dit soort details blijven vaak hangen bij klanten en moedigen herhaalaankopen aan.
5. Stap over op herbruikbare dozen en verzendverpakkingen
Herbruikbare verpakkingen winnen aan populariteit, zowel bij klanten als bedrijven. Door te investeren in stevige en herbruikbare verzenddozen, draag je bij aan een duurzamere toekomst en bied je je klanten een innovatieve service. Daarnaast kunnen herbruikbare dozen bijdragen aan lagere kosten op de lange termijn. Ook hier bieden we diverse opties aan.
6. Efficiënte inpakstations creëren
Met de drukte van online bestellingen is een goed georganiseerd inpakstation een must. Zorg voor een overzichtelijke werkplek met al je benodigdheden binnen handbereik. Denk aan verpakkingstape, scharen, labels en verzenddozen die je gemakkelijk kunt pakken. Heb je nog wat verpakkingstips nodig? Lees dan vooral onze blog. Met onze tips wordt jouw inpaktafel een mega efficiënte plek en hoef je nooit meer te zoeken naar spullen!
7. Duurzaam inpakken voor de feestdagen
Ook al is 2024 nog niet afgelopen, het is altijd goed om zodra het nieuwe jaar begint na te denken over de feestdagen in dat jaar. Denk alvast na over planningen voor de inkoop van producten voor bijvoorbeeld Pasen, Moederdag, Vaderdag, Sinterklaas en Kerst. Met een planning voor het hele jaar hoef je nooit last minute in de stress te schieten: jij bent op alles voorbereid! En mocht er toch onverwachts iets veranderen, heb je voldoende overzicht om te kunnen schuiven.