Onderscheid je bedrijf van de concurrentie met deze tips!
Als bedrijf wil je natuurlijk op een positieve manier opvallen bij je klanten, zodat klanten vaker bij je terugkomen. Maar hoe onderscheid je jezelf van de concurrentie? In deze blog geven we je een aantal tips.
Opvallen met je verzendverpakking
De verpakking is wat klanten als eerste zien wanneer ze je pakketje ontvangen. Het is belangrijk dat deze opvalt en een goede indruk achterlaat. Dit kun je doen door een verzendverpakking te gebruiken met opvallende kleuren die aansluit op de huisstijl van je merk. Daarnaast is het goed om een verpakking te kiezen die voorzien is van een retourstrip. Dit helpt klanten bij het gemakkelijk terugsturen van producten, wat de algehele klantenservice verbetert. Een retourstrip zorgt ervoor dat klanten geen extra tape of hulpmiddelen nodig hebben om de verpakking opnieuw te sluiten. Dit maakt het retourproces veel eenvoudiger en klantvriendelijk! Omdat klanten weten dat je bedrijf klantgericht en servicegericht is, zullen ze eerder geneigd zijn om opnieuw bij je te bestellen.
Laat je merk zien!
Door producten te bedrukken met je logo of bedrijfsnaam kun je de merkbeleving van de klant versterken. Het is altijd goed om je klanten op verschillende manieren bloot te stellen aan je merk. Dit kan bijvoorbeeld met stickers, tassen of vloeipapier. Stickers met je logo of bedrijfsnaam kunnen een eenvoudige doos omtoveren in een professioneel uitziend pakket. Bovendien kunnen klanten deze stickers op persoonlijke items plakken, waardoor het merk nog verder wordt verspreid.
Wanneer je wilt investeren in een herbruikbare tas met een leuke opdruk van je bedrijfslogo ben je bij Rotim Verpakkingen aan het juiste adres. Weet je niet zo goed wat voor tas en welke kleur je wilt laten bedrukken? Dan kun je gebruikmaken van onze keuzehulp. We geven je graag advies voor het maken van de juiste keuze.
Maak het persoonlijk
Een goede manier om je te onderscheiden van de concurrentie is door het contact met klanten persoonlijk te maken. Dit kun je doen door bijvoorbeeld een leuk kaartje met persoonlijke boodschap toe te voegen aan de bestelling. Daarnaast kun je een persoonlijke kortingscode toevoegen voor je vaste klanten. Ze voelen zich dan speciaal en de kans op herhaalaankopen is groter. Dergelijke extraatjes kunnen de unboxing-ervaring verbeteren, waardoor klanten geneigd zijn om hun ervaring te delen op social media. Dit vergroot de zichtbaarheid van je merk en kan leiden tot meer naamsbekendheid. Benieuwd hoe je nog meer een goede unboxing-ervaring voor klanten kunt creëren? Je leest het in deze blog!
Met deze tips kun je je bedrijf effectief onderscheiden van de concurrentie. Ben je nog op zoek naar opvallende verzendverpakkingen, stickers of andere producten waarmee je je merk kunt onderscheiden? Neem een kijkje in ons assortiment en ontdek onze snelle levertijden. Op een werkdag voor 15:00 uur besteld, is dezelfde dag verzonden!